tisdag 3 juni 2008

Försommarkväll

- I morgon lämnar jag på dagis, så du kan sova till nio om du vill, deklarerade maken på telefon nyss. I vanliga fall drar han till jobbet redan klockan sex för att kunna komma hem redan vid fyra, så detta är lyx.

Och när jag vet att jag kan sova ut imorgon, så blir kvällen så mycket skönare. Ingen stress att gå och lägga mig tidigt för att orka upp imorgon. Jag ämnar att njuta medels en god bok, ett glas rödvin och en lakrits-smack i kvällssolen på altanen. Om jag sen mäktar hålla mig vaken efter 21.30, det får tiden utvisa.

Update: Jo, nog är jag vaken allt. Det var lillasyster också, tills för tio minuter sen. Gallskrikandes, lilla tösen. Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig.

7 kommentarer:

Petra sa...

Men lilla flickan då? Sover hon länge?
Men de låter jättesköna, dina planer för kvällen!

kapten kolja sa...

men Petra, henne tar jag med hand om.( hon vaknar vid sexsnåret om vi har tur)

Kajsa sa...

Petra: Maken tar hand om lillasyster också, ända till det är dags att gå till dagis vid nio. Så jag kan sooova!

Kapten: Hmm, det låter som om du ska ta hand om Petra, men det var väl inte riktigt så du menade?! ;-)

RANA sa...

Låter gudomligt. Hoppas att du kan njuta av din kväll från och med NU i alla fall.

Kram, Rana

Kajsa sa...

Rana: Som sagt, saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig... (Se min update.)

smultron sa...

Själv plågar vi oss med svettiga promenader när ungarna är lagda och tonårsdottern ser på teve.

Rödvin, bok och altan låter mer min stil:) Glassen står jag över...

Kajsa sa...

Smultron: Å, fastän jag skulle gärna byta ut vinet och altanen mot en försommarpromenad tillsammans med maken. Åh, det vackra kvällsljuset, doften från jasminbuskarna, fågelsången... Fast det är klart: då ser jag mig snarare strosandes än motionsgåendes. Bra jobbat av er!