tisdag 17 juni 2008

Tips till familjemedlemmar

Vi har en liten klädkammare på övervåningen. Eller en walk in-closet som det väl heter på modern svenska. Den rymmer ganska mycket, men inredningen lämnar en hel del övrigt att önska. Både estetiskt (jag menar hur kul är det med gamla inbrända märken av strykärn i den grå plastmattan och väggar till hälften målade i knallgult) och, framför allt, praktiskt och funktionellt.

Den behöver göras om. Men det är knepigt, inte minst därför att ett snedtak ställer till det och mycket funktion ska samsas på liten yta. Så jag har skaffat hjälp: jag har bokat en träff med en av IKEAs inredare. Det är gratis för Familymedlemmar, och jag har fått bra tips förut så jag provar igen. Förra gången var det storebrors rum som skulle göras om. Jag trodde mest inredaren skulle föreslå en lång radda IKEA-möbler, men hon tog sig verkligen tid och föreslog flera smarta skräddarsydda förvaringslösningar och roliga idéer till storebrors lilla rum. Och för en klädkammare, där funktionen är viktigast och det inte gör något om det bara blir IKEA-lösningar, så är det perfekt att få gratis hjälp.

Intresserad? Här finns information.

2 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Så smart! Vi har ju tokrenoverat hela våren och imorgon tror ag att vi kommer att ha det sista på plats beträffande förvaring. Skönt! Jag är så trött på att ha tillfälliga upplagringsplatser i hela huset...

Kajsa sa...

Jessika: Skönt att få färdigrenoverat. Här vet jag inte om vi nånsin blir klara... Men det är fint så.