måndag 16 juni 2008

Hej hej!

Slinker in och säger hej! Bloggandet har inte hunnits med, den barnfria helgen ville jag ägna åt annat. Och idag har jag och lillasyster farit runt på olika håll för att införskaffa födelsedagspresenter till närstående som fyller jämnt eller ska firas av andra anledningar. Ett IKEA-besök under köpstoppet har jag klarat av minsann. Utöver en present så köpte jag bara värmeljus. Och det räknas faktiskt som förbrukningsvara i min familj. Annars, inga inköp. Bra va!

Helgen då?

Jo, lördagen var alldeles underbar. Jag och maken strosade runt i lugn och ro på Slottsträdgården Ulriksdal, och försökte hitta alla de vackra växterna som Marie föreslagit till vår trädgård, för att se dem i verkligheten. Och jösses vad fin vår trädgård kommer att bli! Någon brunch på Bockholmen blev det dock inte. Buffén såg rätt vissen ut (som brunchbuffeéer ofta gör), bordet var uselt och lokalen bullrig och full. Så vi smet in till stan i stället, det blev Wallenbergare på Prinsen och lite strosande runt Stureplan. Inte fel. Vi hann till och med ta en tupplur innan det var dags att hämta lillasyster. Storebror fick, till sin stora lycka, sova över hos kusinerna. Vi avslutade kvällen med att se Wes Andersons the Darjeling Limited. Underbar, men så är jag ett Anderson-fan också. Se den!

På söndagen drog maken iväg med barnen på okända äventyr. Jag hade svårt att varva ned, typiskt nog, men det var ändå ljuvligt att vara alldeles ensam hemma. Softade framför tv:n i sällskap av Jane Austen book club. Sockersöt, förutsägbar och perfekt för en lat söndag.

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Kvalitetstid och egentid, gud så skönt! Jag skulle behöva lite egentid ...

Anna sa...

Så härligt att ni har njutit! Ovärderligt, eller hur?

RANA sa...

UNDERBART!!! Egentid är grymt underskattat.

Är så nyfiken på er trädgård!

Kram, Rana

Tidsmästarinnan sa...

ååå, det låter helt sagolikt trevligt...

jag är också trädgårdsnyfiken!

Filmer som är sockersöta och förutsägbara går nästan alltid hem hos mig (inte hos herrn i huset)!!

förresten, jag blir bara superglad och mallig om du länkar till mig!
Kram på dig!

Kajsa sa...

Jessika: Ja det är så skönt! Men inte alltid så lätt att få till...

Anna: Jupp, ovärderligt var ordet.

Rana: Jag ska blogga lite mer om trädgården, även om det just nu inte händer något - projektet är inte riktigt påbörjat igen. Vi värmer upp...

Tidsmästarinnan: Jag lovar som sagt att trädgårdsblogga lite framöver.