tisdag 2 september 2008

J*#x&*a IKEA

I storebrors rum har vi byggt värsta snajdiga förvaringslösningen längs en hel vägg. Den består av låga, djupa Ivar-skåp och lådhurtsar som vi målat vita och lagt en ekskiva ovanpå. Mycket snyggare än det låter, kanon att förvara i och en superbra lekyta. Sätter man sig på hyllan har man dessutom perfekt överblick över lekparken och kan kolla vilka av kompisarna som är ute och busar.

Vi har klurat länge och väl på hur vi ska inreda lillasysters identiska rum. Och varför ändra ett vinnande koncept? Det får bli exakt samma lösning. Tänkte vi. Men självklart visar det sig att IKEA har slutat tillverka skåpen i just det måttet.

Varför gör ni så här mot oss, IKEA?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men det var ju det jag oxå såg när jag skulle kopiera er och började planera! Då återstår blocket.se Ivar är en ständigt återkommande produkt där o jag tror säkert att ni kan hitta de delar som ni vill ha, säkert mycket billigare oxå men lite pusslande.
Tack för i söndags, så trevligt att träffa er, maken saknades! HOppas det går bra på jobbet, jag mjukstartar fortfarande och börjar dagen med lite surf/bloggläsande, din är alltid med :-) Kram! / ANette

smultron sa...

Suck. That's my story. Avskyr när man tror sig ha köpt nåt ur Ikeas standardsortiment, som dom ALLTID har haft och ALLTID kommer att ha och som sedan bara är puts väck.

Kajsa sa...

Anette: Å, jag har kollat på Blocket men allt har fel mått. :-( Vi fortsätter dock leta. Du gör helt rätt som mjukstartar.

Smultron: Story of our lifes...

Åretruntparadiset sa...

Var envis med Blocket, säger jag. Kanske inte finns idag - men imorgon?

Kajsa sa...

Åretruntparadiset: Jo då, vi bevakar Blocket med hökögon!