söndag 28 september 2008

Var var du när Kurt dog?

Om Depeche Mode är symbolen för mitt 80-tal, så kan Nirvana få stå för 90-talet. Så njut av dagens energikick:



Var var du när Kurt dog? Själv minns jag precis. Jag satt i sunkiga studentlägenheten i Warrensburg, Missouri när jag hörde nyheten. På kvällen var det fest, och grungekillarna Mark och Dana drog samma skämt hela kvällen: "Looking for a job? I've heard there's an opening in Nirvana", följt av ett riktigt Beavis & Butthead-garv: "Hö hö hö".

Jag hade förresten turen att få se Nirvana live. Sommaren -92 måste det ha varit, utanför Sjöhistoriska i Stockholm. Jag var där med nån långhårig kille som var på väg att flytta till Alaska. Inte visste jag då att nästa långhåriga kille som kom min väg skulle bli min make...

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag vaknade till nyheten lite lagom whiskeybakis på ett litet B&B utanför Kinsale på Irländska östkusten. Och jag hade då i min ägo biljetter till en kommande Nirvanakonsert på Irland!

Kajsa sa...

Kajsa: Nej, du menar att du MISSADE konserten! Usch så bittert.