lördag 27 september 2008

Vet ni förresten?

Jag har varit utan min älskade lilla familj i snart en hel vecka nu. Det har jag nog glömt att berätta. Förra helgen åkte vi till Småland för att fira barnens farfar som fyllde 70, och i söndags tog jag tåget hem. Maken och barnen stannade kvar och kommer hem imorgon. Det värker i bröstet av längtan, kan jag meddela. Men det har varit härligt också. Jag har
  • kunnat jobba så länge jag velat om kvällarna (=inte alltför länge, får jag lov att erkänna)
  • tränat efter jobbet två gånger utan att känna mig stressad
  • varit ute och käkat och gått på bio med två goda vänner
  • ätit isterband på Tranan med en annan god vän.
Och bäst av allt var att jag tog ledigt från jobbet igår. Bara för att njuta av lugn, ro och egen tid. Jag började dagen med ansiktsbehandling på salong: lyx, lyx, lyx! Sen strosade jag i affärer och åt cafélunch i lugn och ro. Väl hemma tog jag en tupplur innan det var dags att städa, laga middag och kolla på Margot at the wedding. En film jag rekommenderar, för övrigt.

Gårdagen var en riktig hit. Men idag har längtan tagit överhanden. Det värker, värker, värker i bröstet av längtan. Jag vill krama mina barn NU! Jag vill snusa på dem, gosa med dem och ha dem omkring mig. Ja, maken också för den delen.

3 kommentarer:

Sara sa...

Det låter helt underbart med egentid. Helt egen tid. Jag läser ditt inlägg och får fysiska symptom ,så avundsjuk blir jag.

Men jag förstår också längtan. Den är inte nådig den längtan...

Kram!

Kajsa sa...

Sara: Jag förstår din längtan. Förstår den på pricken. Men oj vad skönt det ska bli att ha dem hemma igen imorgon.

Kram på dig!

smultron sa...

Åh! Tänk att få vara ensam hemma!
Jag skulle nog stå ut en vecka, det tror jag ;)