lördag 13 september 2008

Sex svar

Jag har blivit utmanad av Smultron, och här är mina svar!

1. Vilken mat äter du ofta?
Lax, köttfärsrätter, sushi.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag sitter kvar. I alla fall om jag är på kalas utan barnen. Då njuter jag i fulla drag av att kunna sitta av, att inte behöva jaga/torka av/byta blöja på/snyta/hjälpa barn.

Fast jag tycker kalasen alltsomoftast äger rum i mitt eget hem. Och då dukar jag ju av…

Igår kväll var jag på kalas. Men det gick av stapeln på restaurang, så ingen i sällskapet behövde duka av. Lyx!


3. Var sitter du helst när du bloggar?
I arbetsrummet på övervåningen. Förut hade vi trådlöst bredband, men numera är jag fjättrad vid skrivbordet. Vilket är helt OK, eftersom rummet är väldigt trivsamt. Just nu förhöjs trivseln av storebrors småprat med grannflickan M. De pysslar.


4. Köper du ofta Triss?
Nej. Kanske en eller max två gånger per år.


5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Nya Zeeland. Vilken dröm det var.

Bröllopsresan var också fin, vi var på Borneo.

6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
SVT skulle jag tro. Ikväll kollar jag på det här.

4 kommentarer:

smultron sa...

Nya Zeeland, wow! Ja, det låter som en dröm...

Kajsa sa...

Smultron: ´Verkligen en dröm! Naturen, enkelheten att resa där, alla äventyrsaktiviteter, trevliga människor... Men framför allt naturen.

Mamma J sa...

Om du ofta äter lax - måste jag få fråga om ni provat Arlas "Asiatisk lax"? Det är bara så otroligt gott! Jag brukar göra som så att jag delar filéerna en gång extra, på längden, så att de blir kortare. Upplever att smaken liksom sätter sig bättre på varje bit då. Och så använder jag matlagningsgrädde istället för riktig grädde.

Alla, i alla åldrar, som jag har bjudit det på har älskat det.

Så, har du/ni inte redan provat: Gör det!

http://www5.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14699

Kajsa sa...

J: Det låter jättegott, och enkelt. Ska testas! Skickar receptet till maken, det är han som sköter veckomatsedlar och matlagning nu när jag jobbar och han är föräldraledig.