måndag 1 september 2008

Tillbaka på jobbet

Rätt:
  • Äntligen lunch på Indian Garden igen.
  • Kul att skratta med kollegorna, och så hade jag en snygg blus på mig.
  • Jag tog kål på två plattbaggar.
  • Jag har lärt mig ett nytt fint ord: prokrastinering.
  • Det händer nog en del kul på jobbet i höst trots allt.
Fel:
  • Jag prokrastinerar.
  • Jag har glömt vad jag kan. Eller kunde? Är alla andra så käcka, säkra på sig själva och målorienterade som de verkar? Är det bara jag som bluffar? Och bara så ni vet, jag vägrar läsa en enda bok av Mia Törnblad.
  • Vissa saker förändras alltid, de bara rör sig i cirklar och tuggas om och om och om igen. Det blir smärtsamt tydligt när man återkommer till jobbet efter ett års bortavaro.
(Fyra rätt, tre fel = den goda sidan segrar)

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Trevligt trevligt att jobba i närheten av Indian Garden! Jag bodde förrut nära och köpte aaaaalldeles för många take away-middagar på vägen hem. Och det är klart alla bluffar. Hur skulle vi annars orka? :)

Solrosfrö sa...

Vad är pro...prokras ...prokrastinering??

Kajsa sa...

Kajsa: Fyrans buss över Västerbron är allt som krävs. Fast jag gillade nästan deras gamla kitschiga inredning bättre än den här nya, polerade.

Solrosfrö: Att skjuta upp sånt man borde göra... Inget jag ägnar mig åt, förstås. Absolut inte. ;-)