tisdag 9 september 2008

Vad är väl en svordom?

Igår på väg till jobbet blev jag pågådd av en tant. Jag såg att vi skulle mötas och väluppfostrad som jag är så väjde jag ordentligt. Tanten väjde inte. Hon började i stället snedda och gick rakt in i mig, med full kraft. Det gjorde ont. Hon hade siktat på mig!

Jag blev helt häpen. Sen vände jag mig om efter tanten och valde mellan kraftuttrycken. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men jag hörde mig själv säga:

- Nej men, kära nån!

Där skrämde jag henne allt.

13 kommentarer:

Mie sa...

Ha ha, ja det VAR verkligen väluppfostrat:)

Åretruntparadiset sa...

Tack för dagens gapskratt =).

Anna sa...

Mycket lustigt! Jag gick själv på stan igår och råkade ut för precis detsamma! Jag väjde ordentligt, men likväl kom hon emot mig.

Fast jag var inte lika språkligt blid. Jag frågade henne om hon inte ansåg trottoaren vara tillräckligt bred.

Var dags glimtarn sa...

HA HA HA, du är för go det var ju en underbar kommentar till en gammal skräcködle tant,! Där fick du henne ;D

Tidsmästarinnan sa...

Haha, tänk om det är samma tant som går omkring och siktar på folk!!

:-D

kram!

Sara sa...

Man ska inte underskatta gamla härliga uttryck! Mycket väl formulerat Kajsa! :D

Kajsa sa...

Mie: Japp! *niger och knycker på nacken*

Åretruntparadiset: Vassego!

Anna: Ha - det var ett bra svar! Vad är det med folk nuförtiden, krockar och står i?

Kajsa sa...

Var dags glimtarn: Eller hur - där satt den! :-D

Tidsmästarinnan: Eller en sammanslutning av ilskna damer, landet över...

Sara: Man kanske kan säga att uttrycket var målgruppsanpassat. Väl valt till just denna äldre dam...

Solrosfrö sa...

Ha ha, usch så du ryter i ;)

Kajsa sa...

Solrosfrö: Jajamensan, huka er i bänkarna! :-D

RANA sa...

Hahahaha!!! Började hon grina av rädsla?

Men du, hon kanske stötte på dig; har du tänkt på det? OBS OFRIVILLIG ORDVITS.

/Rana

Kajsa sa...

Rana: Hon gråter nog än, så som jag skrämde henne. Moahahahaha...

Kajsa sa...

Rana: Och erkänn nu, den där ordvitsen var inte alls ofrivillig... ;-)