tisdag 16 september 2008

Klicketiklick

Det går så lätt. Ack så lätt. Alldeles för lätt? Att klicketiklicka hem ett gäng härliga böcker. Men jag ska faktiskt tillbringa fyra timmar på tåg i helgen. Och hur skulle det gå utan läsning? Inte alls, eller hur! Därför är följande godbitar på väg hem till mig:

Nattfåk av Jonas Theorin
Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson
Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson.

Ja, och så Varumärkesstrategi av Frans Melin. Men jag är inte helt övertygad om att den kan kallas för godbit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är alldeles för enkelt - det kan lätt bli dyrt. Men skönt att sitta på tåget och läsa, ett riktigt bra ställe. Hoppas du har en fin kväll!

smultron sa...

Är det där Åsa Larssons senaste? Måste kolla upp det. Förresten har jag fått hem min samling med Edelfeldts noveller nu :)

Kajsa sa...

Misen: Visst är det härligt att sitta i lugn och ro på tåget, se landskapet susa förbi, äta lite godis och så läsa en riktigt bra bok. Avkoppling!

Smultron: Ja! Den fick så fin kritik i DN, att jag inte kunde låta bli. Härligt med Edelfeldt!