lördag 24 januari 2009

Blocket schmocket

Alltså, Blocket. Jag älskar verkligen Blocket. Har sålt en hel massa grejer och fyndat en del. Men nu är det som förgjort. Vi är på jakt efter en vit Expedithylla till lillasysters rum. Och Expedithyllor finns det gott om. Men vi lyckas aldrig få fatt i en! Antingen är de i fel färg. Eller för stora. Eller för små. Eller också så finns de låååångt bort på andra sidan stan. Eller så hinner någon annan före. Blocket i all ära, men det är onekligen enklare att bara åka till IKEA.

Fast det bär mig emot. De finns ju där ute, hyllorna. I alldeles utmärkt skick, fast för en bråkdel av priset. Så jag kämpar på. Vi säger så här: jag ger det två veckor. Sen säger jag hej Kamprad.

Update: Näru Kamprad, det kan du glömma! Nu står den där i lillasysters rum, hur fin som helst, hyllan. 270 pix gick den på, i stället för 899 på IKEA. Det hade du gillat, Ingvar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den enda nackdelen med Blocket är att det kostar pengar. GnetaGalten.se är gratis.