fredag 23 januari 2009

Shoppingsuccé

Efter ett möte på stan bestämde jag mig för att avsluta arbetsveckan lite tidigare än vanligt. Med närmare 30 flextimmar kändes det liksom inte motiverat att åka tillbaka till jobbet i princip bara för att fika och vända. I stället tog jag en sväng på Åhléns vid Fridhemsplan på vägen hem. Och det gjorde jag rätt i. När jag gick ut hade jag följande med mig:
  • ett par höjdarsnygga jeans och nagelbandskräm till mig själv
  • ett par mörkblå stuprörsjeans till storebror
  • en klänning i ekologisk bomull till lillasyster
  • en hemlig födelsedagspresent i form av klädesplagg till maken.
Finfina, välbehövliga inköp till hela familjen. Och allt detta till det facila priset av 405 kronor. Fyrahundrafem. Det ni. Se där vad lite rea-på-rea, bonuscheckar och rabatterbjudanden kan åstadkomma!

Inga kommentarer: