torsdag 22 januari 2009

Vill också

Fylla i den superduperlånga listan alltså.

1. Hur gammal är du om fem år? 43.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min kollega J på jobbet. Vi skissade på en finfin varumärkes- och värdegrundsprocess. Många gula lappar blev det. Och rosa.
3. Hur lång är du? 173 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio: Madagaskar 2 DVD: The dark knight
5. Vem ringde du senast? En kanslichef på jobbet.
6. Vem ringde dig senast? En byråkrat på jobbet.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms:a alla gånger. Telefonskräck.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mamma har gått bort.
9. När såg du senast din mamma? Usch, nu får jag ont i magen.
10. Vilken ögonfärg har du? Blågrå
11. När vaknade du i dag? Klockan ringde 05:49. Någon minut senare vaknade jag av att maken knuffade på mig. Jag har öronproppar. Det har inte han.
12. Vilken är din favoritjulsång? Driving home for christmas med Chris Rea.
13. Vilken är din favoritplats? Jag är en hemmaråtta, så radhuset ligger högt på listan. Annars finns det många favoriter på Nya Zeelands sydö.
14. Vilken plats föredrar du minst? Vad svarar man på det?
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hemma kanske.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Allt! Jädrar vad mörkrädd jag var. Vilket ledde till att jag höll mamma vaken hela nätterna.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mina kollegor.
18. Hur stor är din säng? 140 cm.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Jag är en frusen själ.
21. Hur många kuddar har du i sängen? Tre.
22. Vilka länder har du besökt? Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Storbritannien, Irland, Frankrike, Spanien, Italien, Portugal, Monaco, Luxemburg, Österrike, Schweiz, Cypern, Grekland, Kroatien, Rumänien, Estland, Singapore, Malaysia, Thailand, USA, Nya Zeeland. Har jag glömt något?
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? I in barndoms uppväxtstad, i Stockholm, i Växjö och i sex månader i en håla i Missouri.
25. Är du social? Ja, men inte alltid. Gillar att vara ensam.
26. Vilken är din favoritglass? Hägen Daazs Strawberry Cheesecake eller äkta italiensk, smältande ljuvlighet.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Creme caramel.
28. Tycker du om kinamat? Nej fy.
29. Tycker du om kaffe? Nej.
30. Vad dricker du till frukost? Grönt te.
31. Sover du på någon särskild sida? Nej.
32. Kan du spela poker? Nej.
33. Tycker du om att mysa/kela? Konstig fråga.
34. Är du en beroende människa? Fattar inte frågan. Vi är väl alla beroende av varandra på ett eller annat sätt.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
36. Vill du ha barn? Det räcker bra med mina två goa, goa, fina.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och så lite italienska. Och lite, lite franska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Inte minst att vandra vid, och titta på.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker. Mat. Umgänge. Resor.
41. Äger du dyrbara smycken? Några stycken. Maken är ju i branschen, gubevars. Så han kan hamra till dem själv. Mycket praktiskt.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Big love.
43. Kan du rulla med tungan? Åt ena hållet.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, det finns ett gäng.
45. Sover du med gosedjur? Nej.
46. Vad har du för ringsignal? Nån vanlig.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.
48. Hund eller katt? Hund. Utan tvekan.
49. Flirtar du mycket? Det vore synd att säga.

TAR DET HÄR ALDRIG SLUT?

50. Kan du byta olja på bilen? Nope.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Hon som tittade in, en urtråkig deckare.
53. Den bästa bok du läst? Omöjligt att välja.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Månadstidningar: Femina, Family living och Allt i hemmet. Och dagstidning: DN.
55. Dansar du i bilen? Nej.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Fokusgrupp 3, Dagen D.
58. När var du i kyrkan senast? På kära systers kyrkliga välsignelse av sin & svågerns borgerliga vigsel.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Det hade jag ingen.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Någon vecka? Vi brukade åka ner genom Europa och campa när jag var liten. Fast när vi väl var framme i Italien bodde vi i lägenhet.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

För mycket för att kommentera, men kul att läsa. :)

Kajsa sa...

Kajsa: Skönt att mina ansträngningar kan roa någon... :-)