lördag 3 januari 2009

Film är bäst på bio

Jag var på bio med goda vännen M igår. Äntligen, äntligen fick jag se Låt den rätte komma in. Den var bra. Mycket trogen boken, förutom några sidohistorier som inte fått plats. Makalösa rollprestationer av de unga huvudrollsinnehavarna. Lite splattrigt förstås, det är ju trots allt skräck vi talar om.

Men hörni, det här med biovett. Bredvid mig satt en man som började sätta på sig halsduken och vrida på sig när det var minst tio minuter kvar av filmen. Visst, handlingen kunde förleda en att tro att filmen närmade sig slutet. Men herregud mänska lugna dig! Hela den dramatiska upplösningen återstår ju och fattar du inte att du stör alla oss andra som är mitt inne i detta gripande, sorgliga och känslosamma? Va? Va? När filmen väl VAR slut, hetsade han utan nåd på några stackare som ville se hela eftertexterna innan han resolut hoppade över till gången bakom för att komma ut tillräckligt snabbt.

Sin jättelika popcornbunke och sin gigantoläsk gjorde han slut på redan under reklamfilmen. Han var nog väldigt kissnödig. Eller också väldigt stressad.

5 kommentarer:

smultron sa...

Eller väldigt skrämd ;)

Solrosfrö sa...

Ja varför ska alla först hem?!? Likadant på idrottstillställningar... att folk orkar.

RANA sa...

Hahaha. Precis, ta en valium för fan. :-)

Gillar ditt "Välkommen vår"-inlägg nedan. Så känner jag med. Nu räcker det.

Du har nåt att hämta hos mig, om du vill.

Kram, Rana

RANA sa...

Men man får vara glad att han höll käften på sig alla fall. Finns inget värre än folk som babblar sönder filmer.

Kajsa sa...

Smultron: Aha! Så var det nog!

Fröet: Visst är det konstigt.

Rana: Ja, babblandet är nog värst. Och visst vill vi ha VÅR!