onsdag 21 januari 2009

Jag går på det varje gång

Jag gillar inredningstidningar. Oj vad jag gillar inredningstidningar. Men jag har lärt mig att tygla mitt begär. Jag prenumererar på ett par och lyckas oftast stå emot när köpsuget slår till vid tidningshyllan.

Fast ibland kan jag inte stå emot. Släng in ordet "ordning" på första sidan, och jag börjar vackla. Lägg till några lockande rader om "förrådet", "klädkammaren", "skafferiet" eller "tvättstugan" och jag faller. Som en fura.

För varje gång är jag övertygad om att sanningen döljer sig bakom just detta glossiga omslag. Att just detta reportage är nyckeln till ett välorganiserat nirvana med enhetliga galgar, färgkoordinerade förvaringsburkar och piffiga korgar.

Tidningen till vänster köpte jag igår. 24 timmar senare har inget hänt. Klädkammaren är precis lika rörig som den var igår. Jag gick på det. Igen.

Men drömmen lever...

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Men din fyraåring då? Hur gick det med det? Kanske du inte sätta fyraåringen på att städa garderoben? ;)

Kajsa sa...

Kajsa: Dammtorkning är hans grej. Ordning - not so much... ;-)

Solrosfrö sa...

Häng på Ulrika Gabriels "Rensa i röran "utmaning vettja ;) Jag är med - länk finns hos mig!

Kajsa sa...

Fröet: Ja! Jag såg den där utmaningen, och är allt sugen! Enda problemet är att jag knappt hinner blogga, än mindre läsa andras bloggar, just nu. Men kanske ändå att jag hoppar på...