måndag 26 januari 2009

So much for ickevåld


Storebror har en riddarborg. Och det utspelas en hel del dramatiska scener kring denna borg. Det svischas med svärd och dödas med dolkar, det eldas upp och bränns ned. Kort sagt: blodet flödar. I ett försök att lära min son att det finns andra sätt att lösa konflikter än att ta kål på varandra, föreslog jag att han skulle fundera ut alternativa sätt för riddarna kunde utse en vinnare. Storebror var helt med på banan:

- Jaaa! Jag vet! De kan ha springtävling i stället för att slåss! Den som vinner får en present. Och den som förlorar får en... eh... eh... en kniv i magen!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hå hå!
Men du ska nog vara nöjd, det var ett bra steg. Ett i taget. :o)

Och som svar på din fråga hos mig: Filter är det bästa magasinet som finns! Jag läser och lär mig numera om ämnen som jag aldrig ens snuddat vid. Och så varar den länge!

Kajsa sa...

Anna: Sant, man får ta det stegvis...

Och Filter ska inhandlas. Jag litar helt på ditt omdöme!