söndag 24 augusti 2008

Den där veckomenyn

Viltrulader med ädelost och ansjovis står det att vi ska äta idag. Och oj vad jag önskar att de där ruladerna låg och gosade sig i pannan på spisen, medan jag på lätta små fötter höll på att duka fint i matrummet.

Icke så. Vi glömde inhandla själva viltet i fredags. Maken blev dessutom tvungen att jobba idag, så jag tog barnen med mig och flydde hem till kära syster. Vi kom nyss hem till ett ekande tomt kylskåp. Så nu blir det thaimat från kvarterets wokställe eller en enkel spagetti carbonara. Min obefintliga energinivå talar för alternativ ett eftersom det mesta finns hemma. Mitt ekonomiska samvete talar för alternativ två. Det är en strid på kniven.

Update: Det blir carbonara. Förstärkt med lite färsk spenat, och med tomatsallad till. Och varsin nykokt kronärtskocka till mig och maken. Inte fy skam!

2 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Nu blir jag hungrig...

Kajsa sa...

Solrosfrö: Ja jösses, kronärtskockor är verkligen oerhört gott. Med lite rört smör, flingsalt och citron till. Mmmm!