lördag 16 augusti 2008

Vänskap

Får ett födelsedags-sms av goda vännen diplomaten.

"På väg från kursen i Odessa. Tyvärr släpptes inga EU-diplomater in i Transnistrien idag, så jag får försöka hitta en annan väg hem."

Våra liv ser så olika ut. Största problemet för mig på väg hem från jobbet brukar vara stopp i t-banan... Hon minglar med premiärministrar, schlagerstjärnor och Calle Bildt. Själv minglar jag inte alls, numera. Jo, möjligen med en eller annan dagisfröken, granne eller kollega.

Vi ses inte så ofta. Men efter varje träff känner jag mig sedd, stärkt, glad och inspirerad. Det är vänskap när den är som bäst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till dig!! Hoppas du har/haft en fantastisk dag med allt du kan önska dig. Jag tänkte skicka sms men tanken slog mig att du kanske inte laddat mobilen än :-) Jag hoppas att vi kan ses snart igen. Jag återkommer om det! Stor kram o hälsa familjen. Kram / A

Kajsa sa...

Anette: Den är laddad... Fast jag MÅSTE köpa en ny. Som man kan ringa från.

Jag vill också ses snart. För tillfället är alla friska, lillasyster fick sista antibiotikadosen igår. Kram och sköt om er!

Solrosfrö sa...

Fin vänskap. Var ligger Transnistrien??

Kajsa sa...

Solrosfrö: Det är en utbrytarregion mellan Moldavien och Ukraina, med mest rysktalande befolkning tror jag. Sånt får man lära sig när man har vänner som jobbar globalt. :-)

Tack för grattishälsning!

RANA sa...

Sann vänskap sålunda. Vackert. :-)

Kajsa sa...

Rana: Vackert, och värt att vårda.