tisdag 26 augusti 2008

Det börjar dra ihop sig

Fler och fler tecken tyder på att jag verkligen ska börja jobba på måndag. På riktigt. Fick en mötesinbjudan via mejlen idag. Klockan tio på måndag förväntas jag infinna mig på ett möte med samordningsgruppen för satsningen på MR/asylsökande och andra papperslösa.

Förlåt? Jag ska ju leka kontor, klä mig i snygga pjuck och fina blusar, äta god lunch med kollegorna och läsa böcker på t-banan. Och jag vet inget om papperslösa. Har aldrig hört talas om den där samordningsgruppen. Ever.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar också på måndag! Känns det bra? Jag längtar!

Kajsa sa...

Annica: Ja, även om det inte låter så av mitt inlägg, så känns det faktiskt riktigt bra. Ska bli skönt! Lycka till säger jag då, till oss båda.

Editor sa...

Det är skönt att komma till jobbet och vila upp sig ibland :-)

Radhusdrömmar sa...

Ja det är väl för och nackdelar med att jobba och att vara hemma med barnen. Men det är ju skönt som du skriver att klä sig i jobbkläder och att gå ut o äta lunch.

Hoppas att det går bra, och det där med bloggen, det får man ta när man orkar och har lust. Jag har tänkt så nu att om det blir för jobbigt och inte känns roligt längre så lägger jag ner den.

Ha det gott!

Kram Johanna

Kajsa sa...

Caroline: JA! Rena semestern jämfört med mammaledigheten. Ska bli skönt...

Johanna: Mmm, jag vet. Ibland vill jag ha en bloggpaus. Men så dyker det upp något att skriva om i alla fall. Jag önskar dock att jag hade energi och talang nog att ta fina bilder till bloggen. Det hade varit så kul! Men tiden räcker inte ens till att sätta mig in i hur digitalkameran egentligen funkar, så det dröjer...

Solrosfrö sa...

Du lever i förnekelse min kära vän :) Lycka till med måndagen!

Kajsa sa...

Solrosfrö: Jo, kanske... Fast det är sant - jag har aldrig hört talas om den där gruppen!

Petra sa...

Du är för rolig! På tisdag och onsdag kommer jag att befinna mig alldeles i närheten av dina jobbtrakter, dock har vi istället möten om "Digitala arkivnycklar" och "arkivpedagogiskt forum" :)

Kajsa sa...

Petra: Digitala arkivnycklar. Låter nästan poetiskt...