tisdag 26 augusti 2008

Radhustankar goes ekonomiblogg

Jag har just bytt elbolag!
Ingen big deal, kanske ni tänker.

Men för mig är det stort. Jag får klåda på hela kroppen av alla jobbiga val: elbolag, PPM-fonder, mobilabonnemang, you name it. Fick jag välja skulle jag stoppa huvudet i sanden, men samtidigt vill jag ju inte skänka bort mina surt förvärvade pengar till något girigt elbolag i onödan.

Nu ska jag fira med en kopp té och några digestivekex med smör, marmelad och ost.

Jag blir sugen på digestivekex exakt en gång om året. Och det är alltid så här års, när sommaren håller på att gå över i höst. Det är något med téet, kexen och osten som signalerar höst. Lägg till en brasa i öppna spisen och några tända ljus så är du hemma! Och oj vad gott det är. I ett par dar. Sen tröttnar jag och tänker inte på digestivekex förrän nästa år. Och tur är väl det, med tanke på vilka kaloribomber de är, de små rackarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt, vi har precis oxå bytt elbolag och jag är som du helt galen på allt man måste sätta sig in för att göra alla val. Vill bara att nån ska säga åt mig, det vore så enkelt.

Å likaså digistivkexen, jag gillar dem oxå till teét och har ätit några på sistone men nu känner jag mig lite less....

Ha en bra dag! Kram från mig som leker kontor o har mer tid att läsa bloggar/ Anette

Kajsa sa...

Anette: Visst vore det skönt om någon annan kunde säga "det här är rätt val". Puh! Har dessutom just gjort en lista över allt småfix härhemma, inte stora projekt som att lägga golv utan bara smått. Listan blev låååång. Blä. Kram!

smultron sa...

Duktigt!
Jag har stoppat huvudet i sanden och låter det vara så ett tag...

Kajsa sa...

Smultron: Been there, done that... Kan inte heller påstå att jag har dragit upp hela skallen, men just elpriset är kirrat i alla fall. Gott så!