tisdag 5 augusti 2008

Värmer upp

Som uppvärmning inför det riktiga bloggandet jag ämnar ägna mig åt nu när jag är tillbaka hemma, stjäl jag en enkät från Petra:

1) Vad åt du till frukost? Dinkelknäcke med leverpastej och färsk gurka, smoothie på hallon och banan, en halv blodgrape, té och ett glas vatten. En timme senare var jag hungrig igen.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden. Ja, alltså jag har ju valt att inte publicera några bilder på mig själv på bloggen än så länge. Så jag passar. Men jag är väldigt lik operasångerskan Kerstin Avemo, så ni kan ju bildgoogla henne eller nåt. Fast jag har längre hår numera.
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån? Jag stängde av mobilen på semestern. Och eftersom jag får ångest av att tänka på alla sms och samtal jag har missat, så drar jag mig för att sätta på den igen... Men jag vet att jag fick ett av goda vännen A tidigare idag. För det berättade hon när hon kom på besök. Tur hon inte smsade att hon inte kunde komma ;-).
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet. Blåmetallic. Det har jag aldrig tänkt på förut, men så är det.
5) När var du arg senast? Är förbannad NU eftersom mellanslagstangenten krånglar.
6) Ditt bästa minne från skoltiden? När jag efter extrema mängder blod, svett och tårar fick A i Argumentation & Debate på universitetet i Missouri, tillsammans med följande skriftliga omdöme från läraren (till mig och min svenska kurskompis): You people, both of you, you're a credit to your country and to humanity in general. Ja det kvalar faktiskt in bland de finaste saker nån sagt till mig nånsin. And I have it in writing. På väggen här i arbetsrummet, måste jag erkänna.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden? Kan inte välja. Det finns många, tyvärr. Flest från högstadiet. Bläk.
8 ) Yoga eller löpning? Löpning.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale? Bolognese. Med rödvin i. Och till.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet? Det där är ett känsligt ämne. För många. DN, Femina, Sköna hem, Allt i hemmet, Family living, Allt om mat... I could go on and on.
11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film…your choice. Sir Thomas Lynley.
12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen. Varierar. Om jag inte hade haft Big love på dvd hade jag sett till att aldrig missa den - så bra!
13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka. Allt för lyckade jävlar. Eller, näe förresten. Men dem som behöver mindre sömn än jag. Dem är jag sannerligen avundsjuk på.
14) Din bästa revansch? Att livet bara blir bättre och bättre.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta? Hon som öppet sade sig utöva management by fear var ingen höjdare. Min nuvarande verkar riktigt lovande.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak? Insekter. Typ friterade vårtbitare.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med? Jag säger bara Ajvide. John Ajvide Lindqvist.
18) Kaffe eller te? Te. Alltid te.
19) Skostorlek? 37,5
20) Hur ofta är du på IKEA? Typ en gång i månaden.
21) Om du hade fem miljoner över….vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna… Ett hus till kanske? Fast vad skulle jag med det till?

4 kommentarer:

Anonym sa...

En snabbkommentar från Växjö, bara:
Shit, vad lik du är operasångerskan ;-)

Ps. Det var kul när ni var och hälsade på - hoppas det inte går ett år till nästa gång...! Hälsa lilla familjen!

Kramar från Cina

Kajsa sa...

Cina: Jamen jag SÄGER ju det! Märkligt det där, för vi är verkligen lika, på riktigt.

Tack själva! Synd att lillasyster inte riktigt var med på noterna, det var en jättetrevlig kväll i ert härliga uterum.

Kram på er själva!

Petra sa...

Vad kul, jag visste inte ens vem operasångerskan var men såklart googlade jag! Jag tycker det är väldigt svårt att själv se vem man är lik. Hon var söt i alla fall!

Kajsa sa...

Petra: Jag brukar också tycka det är svårt, men i det här fallet är vi faktiskt larvigt lika. Skumt!