tisdag 12 augusti 2008

En sån där dag

Idag har varit en sån där dag som man bara vill skaka av sig, glömma och stryka ett streck över. Maken har jobbat och jag har varit hemma med båda barna. Och jag undrar om inte vårt lilla radhus hade krympt en storlek efter nattens regn, för vi gick och skavde mot varandra hela dagen idag. Knuffades, slog i tårna och gav varandra tjuvnyp, om än inte bokstavligen. Jag har varit mitt allra sämsta mammajag, och det smärtar så när jag ser det där sämsta sprida sig och reflekteras i storebror och lillasyster.

Älskade ungar. Låt oss dra ett streck över dagen och börja om igen imorgon. OK?

4 kommentarer:

smultron sa...

Såna dar har man och det finns säkert nån mening med dom också. Kram

Kajsa sa...

Ja, nån mening finns det säkert. Kanske att få mig att njuta desto mer av dagens alldeles vanliga, konfliktfria, morgon. Tack för kramen!

Solrosfrö sa...

Det är tillåtet att ha svackor. Hoppas dagen blir bättre!

Kajsa sa...

Jessika: Jamen fy vad jobbiga de är, svackorna. Idag är mycket bättre.