tisdag 26 augusti 2008

Sssccchhh

Säg inget till nån.
Men något smög sig nyss på mig.
En liten, liten antydan till julkänsla.

Inte nog med det. För att bejaka min känsla klickade jag mig in på ett par av mina favoritinredningsbloggar och letade fram inläggen från december förra året. Och så satt jag här och drömde om en jul hemma. Jo, det är sant och snälla avsky mig inte för det.

Drömjulen förresten. Den är nog som allra bäst på lite lagom avstånd. Då kan den bli sådär gnistrande glimmande perfekt som den garanterat inte är när december väl är här med deadlines på jobbet, svettig jakt på tomtedräkter till dagis och knäck som aldrig stelnar.

Men det är härligt att drömma.

5 kommentarer:

smultron sa...

Jag säger inget. Men jag har ju redan tänkt ut ett par julklappar....

Kajsa sa...

Smultron: Heja, heja! Just julklapparna är sååå skönt att ha uttänkta - och helst inhandlade - i god tid före jul. Svettig decemberträngsel = inte kul. Men jag lovar att det ska dröja innan jag bloggar om julen igen. Här ska levas i nuet.

Anna sa...

Jag tror det är något som händer när det sker ett årstidsbyte. Tror det kan vara instinkter; att planera framåt för överlevnad.

Jag har liknande känslor, även om jag inte hamnat ända in i juletiden.

Solrosfrö sa...

Hallå där , vi har inte tagit upp båten än... *hyperventilerar*

Kajsa sa...

Anna: Intressant teori, det där med instinkten. Känns inte alls omöjligt.

Solrosfrö: OK, jag lovar att ta det lugnt... Vill ju inte orsaka några blodtryckstoppar!