torsdag 28 augusti 2008

Ljuva september

På måndag är det september. Höst alltså, och nystartstid. Det är något i den klara, höga luften som fyller mig med energi, och nu har jag bestämt vartåt den ska riktas i år. Två projekt har jag. Och då menar jag inte projekt av typen tråkiga-saker-vi-verkligen-borde-ta-tag-i-härhemma, utan kreativa sysslor vars enda syfte är att göra mig glad. Och detta är vad jag ämnar ägna höstkvällarna åt:
  1. Att lära mig hantera symaskinen jag ärvt av mamma. Jag hade femma i syslöjd på högstadiet. Men det var länge sen. Faktum är att jag nog inte har sytt på maskin sen dess. Illa.
  2. Att lära mig utnyttja funktionerna på vår digitalkamera. Det var länge sen vi köpte den, men jag behärskar inte en enda liten en av finesserna. Nu är det dags.
Har du några höstprojekt?

10 kommentarer:

Anna sa...

1) At njuta av skogen och stranden lite mer i höst. Mer matsäck, mer Fjällräven och ordentliga skor.

2) Att försöka se barnen lite mer ur deras eget perspektiv, innan jag avfyrar en vuxentanke.

Anonym sa...

Jag hade en planerad mediumkurs att gå men nu blir det tyvärr inte så. En annan höst hoppas jag!

Kajsa sa...

Anna: Det där med skog och strand känner jag igen. Vi ska ut imorgon med ryggsäck, varmkorv och lillasyster i bärstolen.
Strävan efter att se barnens perspektiv är nog livslång... Och viktig.

Annica: Medium? Som får kontakt med andevärlden, ett sånt medium? Finns det kurser i sånt? *hade ingen aning*

Kajsa sa...

1. Jag ska lära mig borra (alltså så jag känner mig säker på borrtyper, vilken plugg ska användas osv)

2. Jag ska bli snällare mot min sambo och sluta säga till honom vad han ska göra.

Petra sa...

Jag har inga projekt...men jag får tips här. Låt se.
Bli snällare mot min sambo låter bra, det tar jag!
Och barnperspektivet lånar jag från Anna. Men medium, nej det vill jag inte bli :)

RANA sa...

Låter härligt!!! Mitt projekt är att dra igång ett webgalleri, halleluja. :-D

Läste. Om. Uppdateringen. Nedan.

FANTASTISKT!!!!!!

Kram, Rana

Mamma J sa...

Japp, efter brandskyddsutbildningen på jobbet skall jag typ "sanera" hemmet på brandfarligheter - såsom ställa datorn på ett annat sätt och dammsuga ur den ordentligt och ordna alla sladdar till allt och sådant där småpill.

Kajsa sa...

Kajsa: Borra och sånt borde jag verkligen lära mig. Vi påstår oss vara jämställda i min familj. Men jag borrar inte än. Vilken livslögn vi lever i... ;-) Och jösses, jag skulle verkligen behöva vara snällare. Snäll är inte min starka sida. Min man är så mycket snällare.

Petra: Inte jag heller! Medium alltså. Får rysningar längs ryggraden av blotta tanken! Spökrädd som jag är.

Kajsa sa...

Rana: Webbgalleri - med dina målningar? Wow! Det låter fantastiskt! Jag ser fram emot det med spänning.

J: Ja, brandskyddsutbildningen på mitt jobb var en riktig väckarklocka. Berätta - vad bör man tänka på när det gäller datorn?

Kajsa sa...

Rana igen: Och ja, det är verkligen FANTASTISKT! Tänk vad lite sömn kan göra. Halleluja.