tisdag 13 maj 2008

Fotvadå?

Går in på Aftonbladet.se. Scrollar neråt och tänker att jag måste ha kommit in på sportsidan av misstag. Fotboll, fotboll, fotboll så långt ögat når.

Men nej, det är förstasidan. Det är visst något lag som tagits ut och presenteras idag. Till något mästerskap. E-nånting?

Näe, nu koketterar jag lite med min okunskap. EM är det förstås. Men jag är sportanalfabet. Ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Det är helt klart en lucka i min allmänbildning och något som gör att jag ibland känner mig lite dum. Det är ett stort samtalsämne där jag inte har något att bidra med. Luckan gör dessutom att jag sällan får alla rätt i DN:s nutidstest på fredagarna. Jädra sportfråga!

Update: Henke är EM-bomben. Bara så ni vet.

Update 2: Och nu satte sig förstås Global Fussball OK på hjärnan. Men det är OK. De är coola, de där Tyskarna från Lund.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ärligt talat Kajsa, det är en rätt så angenäm lucka om du frågar mig. Och den går att fylla med andra saker; väsentligheter.

:o)

Kajsa sa...

Anna: Eller hur! Skönt med någon som förstår mig. För jag vill väl egentligen inte fylla luckan med sport. Trist, liksom. :-)

Solrosfrö sa...

*pratar som Baloo* "Jag ska lära dig allt jag kan" // Fotbollsmorsan

Kajsa sa...

Jessika: OK, lite fotbolls-101, härligt! Vem vet, mina ungar kanske blir värsta sportkidsen...

Petra sa...

Jag har exakt samma lucka! Såg också förstrött på AB:s sida igår och liksom "Jaha och vem bryr sig". Så hörde jag på lokalradion i morse "Åh vi måste prata med Henke Larsson" och tänkte att det kanske var en stor grej att han skulle vara med i EM. En stor grej som lämnar mig totalt oberörd :)

Åretruntparadiset sa...

Det är ju liksom inte som om du var ensam ;-). http://aretruntparadiset.blogspot.com/2008/05/sportanalfabetism.html

Finns viktigare saker att fylla huvvet med!

Kajsa sa...

Petra: Jamen precis! Jag fattade verkligen inte att det var stort alls, det var väl därför jag tyckte rubriken om "EM-bomben" i Aftonbladet var så larvig.

Målle: Japp, mitt problem är inte direkt att jag har för _lite_ i huvudet... Snarare tvärtom!