torsdag 1 maj 2008

Lyssna på det här

Höstsilverax.
Tuvrör.
Flocknäva.
Kaukasisk förgätmigej.
Skuggbräcka.
Tuvtåtel.
Daggfunkia.
Strutbräken.
Magnolia.

Visst låter det som poesi?

Trädgårdsskissen är klar! Vi var ju på Slottsträdgården för att stämma av en ungefärlig plan för några veckor sedan, och nu har den detaljerade skissen äntligen landat i brevlådan.

Och jag sitter här och drömmer om att någon ska skänka mig en halv förmögenhet så att vi kan förverkliga den fantastiska trädgårdsdröm som finns där på pappret - nu! Om ingen förmögenhet kommer min väg, så får jag väl se det här projektet som ett bra sätt att öva mitt tålamod.

4 kommentarer:

smultron sa...

Det låter verkligen som poesi!

Kajsa sa...

Smultron: Eller hur! En helt ny värld för mig.

Petra sa...

Låter som sådant jag funderar på att plantera i vår skuggrabatt. Skulle gärna tagit hjälp av en trädgårdsarkitekt. Jag tycker det är svårt med planeringen.

Kajsa sa...

Petra: Mmm, det mesta jag skrev om är till vår lilla plätt på framsidan, och där är det mest skugga. På baksidan - söderläge - blir det oregelbundet skiffer och lärkträ, och så vackra buskar, mest med vita blommor, och ett glanskörsbär. Och lite annat.

Och skojar du - jag skulle inte klara av att planera själv. Verkligen. Skulle. Inte. Fixa. Det.