måndag 19 maj 2008

Rise and shine

Med tanke på att lillasyster inte behagade somna förrän efter klockan två i natt, känns det lite oturligt att storebror bestämde sig för att vakna tjugo över fem just idag.

Update: Ett besök hos läkaren visade att lillasyster, inte oväntat, har öroninflammation. Antibiotikakur ska nu påbörjas, så förhoppningsvis får vi snart sova på nätterna igen. Och bloggen kan handla om annat än vår sjukstuga... Är det förresten bara jag som känner mig som en skurk när jag hämtar ut antibiotika? Vill ju inte bidra till fler resistenta bakterier. Samtidigt vill jag ju att min bebis ska bli frisk!

6 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Nej du, fokusera på rätt saker. Skurk är man om man insisterar på att halvsjuka barn med ont i öronen som är över två år ska få antibiotika, i stället för att kolla dem igen snart och avvakta. Men en så liten som din ska ha antibiotika. Man kan faktisk bli hörselskadad efter öroninflammationer, vilket ju är rätt onödigt. Släpp dåliga samvetet. Krya på lillfia.

Kajsa sa...

Målleskrålle: Japp, du har rätt, tack! :-) Klart lillasyster ska bli frisk utan att riskera hörseln. Och storebror klarade sig utmärkt utan antibiotika, vilket var skönt.

Petra sa...

I sådana fall så är det "barnet ska bli friskt" som gäller. Absolut.

Kajsa sa...

Petra: Eller hur!

Sara sa...

Det dåliga samvetet är farligare än antibiotikan. Tror jag, som känner på precis samma sätt som du, när jag ger mitt barn penicillin. Vad är det för fel på oss? ;)

Kajsa sa...

Sara: Jag vet inte. Kanske är vi lite för mycket duktiga flickor?