måndag 19 maj 2008

Keep calm and carry on

Budskapet på det här trycket (som också finns här) känns ytterst aktuellt under veckor som den gångna, när alla i familjen är mer eller mindre sjuka. Det är liksom bara att köra på, oavsett hur trött man är. Och det blir onekligen enklare om man lyckas behålla lugnet... Jag har sneglat på trycket länge, och för att fira familjens påbörjade tillfrisknande tror jag det är dags att klicka hem en!

(Bilden är lånad från etsy.com, och visst är trycket fult ramat just här. Alldeles för lite luft mellan trycket och passpartoun upptill och nertill!)

9 kommentarer:

RANA sa...

Mycket bra budskap. Passar EXTREMT bra idag. Tack för tipset...

KRAM, Rana

Petra sa...

Med kronan så ser det ut som en statlig uppmaning. Från Socialstyrelsen kanske ;)

Kajsa sa...

Rana: Så du har också en sån där dag...

Petra: Japp! Keep calm och ät 6-8 brödskivor om dagen, så kan det inte gå fel. ;-)

Anna sa...

Ja, beställ en sådan, så hoppas vi att ni tillfrisknar å det snaraste!

Borsökna Östergård sa...

Jag föll för "Give it your best" - ska nog beställa med cool ram. Tack för tipset!!!

Kajsa sa...

Anna: Hoppas på det!

Ankie: Varsågod. Ska genast kolla in den!

smultron sa...

Tjusigt!
Som budskapet jag läser varje kväll i Karlsson på taket: Lugn, bara lugn!

Borsökna Östergård sa...

Jag tänkte ha den på mitt kontor och då har den ett passande budskap, annars fanns det andra...

Kajsa sa...

Smultron: Precis!

Anki: Den var också fin. Tea revives you gillar jag också.