lördag 24 maj 2008

Mina femmor

Slinker in och ger mig på utmaningen som cirkulerar bland bloggarna därute:

5 saker på min “att göra-lista” idag:
1. olja in utemöblerna
2. ta en tupplur
3. sortera ren tvätt
4. klippa gräset framför huset
5. kyla champagnen

5 dåliga egenskaper:
1. svårt att låta bli sötsaker
2. oroar mig för mycket
3. en lätt släng av telefonskräck
4. behöver väldigt mycket sömn
5. när jag är trött eller hungrig blir jag grinig, gnällig och grälsjuk

5 platser där jag bott:
1. andrahandstvåa i Traneberg
2. sex olika ställen i Växjö (under en sjuårsperiod)
3. Warrensburg, Missouri (ett halvår, räknas det?)
4. hyrestrea i Sumpan
5. ljuvliga radhuset väster om stan

5 jobb som jag haft:
1. systembolagskassörska
2. parkarbetare, kommunen
3. receptionist/telefonist
4. informationschef
5. kommunikationsstrateg

2 kommentarer:

Petra sa...

Intressant! Jag kan också ha telefonskräck...samt oroar mig alltid för mycket.

Kajsa sa...

Petra: Skönt att det finns fler än jag! Det är så larvigt det där med telefonen. Bara en släng av obehag, men irriterande.