söndag 16 mars 2008

Apropå Kelda

Har ni sett att Arlas såser och soppor fått ny förpackningsdesign och nya namn? Det heter inte tomatsoppa, citronsås och sparrissoppa längre om ni trodde det. Nu är det tasty tomato, lovely lemon och amazing asparagus som gäller.

Är det bara jag som tycker det låter lite... töntigt?

Fast Arla har säkert genomfört grundliga telefonintervjuer, enkätundersökningar och fokusgrupper och kan antagligen med vetenskaplig visshet konstatera att vi konsumenter hellre köper en amazing asparagus soup än en gammal trist sparrissoppa. Fan tro't!

5 kommentarer:

RANA sa...

Ahh, sån där gammal dynga funkar alltid.

sa hon uppgivet

Kajsa sa...

Rana: I guess so...

Sara sa...

Jag har inte sett det, men är otroligt less på allt onödigt "pyntande" som livsmedelsproducenterna håller på med. Varför byta namn, och till skrattretande sådana dessutom? Nej, kalla maten vid dess rätta namn, exempelvis Tomatsoppa, och se sedan till att den innehåller TOMATER och inga snuskiga tillsatser.

Oj, nu gick jag igång... :)

Kajsa sa...

Sara: Jag skriver under på ALLT du säger! Jag önskar att producenterna kunde ägna lika mycket tid åt kvalitet som de gör åt marknadsföring. Det borde väl vara en god affär?

Petra sa...

Den kunde väl i såfall få heta "Spännande sparrissoppa" eller vad sägs om "Tilltalande tomatsoppa"...eller kanske inte. Jag håller med om att det låter fånigt med de nya namnen, piffa upp innehållet istället.
Hej förresten, hittade hit via Anna tror jag!