fredag 28 mars 2008

Ny utmaning: bäst och pest därhemma

Rana har utmanat mig att visa vad som är bäst och pest i mitt hem. Kul! Allra bäst är tveklöst den öppna spisen i vardagsrummet. Där eldar vi ofta. Litegrann för kråkorna. Men allra mest för själen:

Faktum är att hela vardagsrummet känns riktigt bra just nu. Det börjar bli som vi vill ha det! Inte minst nu när väggarna är målade och nya bokhyllan äntligen är på plats:

Och nya sideboarden:

Pest är att något saknas i vårt badrum. Något väsentligt. Något jag längtar efter vareviga dag:

Update: Glömde en pestig grej till. Vår hall. Borde få sig en rejäl makeover omedelbart. Om vi bara kunde bestämma oss för hur vi vill att den ska se ut. Inte så här i alla fall:

Hur har du det därhemma?

8 kommentarer:

Sara sa...

Vilket vackert hem du har! Jättefint!

Kajsa sa...

Sara: Å, tack tack!

Anna sa...

Ja, vilket smakfullt hem – verkligen!

Så vackert det är med bokryggar, dessutom. Måste gå och titta lite på mina...

Kajsa sa...

Anna: Jamen tack, vad snälla ni är!
Och bokryggar, ja visst är det underbart. Nu ska de bara ställas i bokstavsordning också. Men det får vänta tills lillasyster passerat flytta-om-böckerna-i-bokhyllan-åldern.

Petra sa...

Jag förstår att du är nöjd med vardagsrummet! Ser jättefint ut, snyggt med bokhyllorna.
Håller med dig om badkaret också, jag saknar ett sådant, speciellt en kall dag som denna :(

Solrosfrö sa...

Så fint ni har det! Att elda är verkligen toppen :) Jag har också antagit utmaningen.. ;D

RANA sa...

Å vad snyggt och smakfullt. Jag är motsatsen till en frusen fågel, som du (ursäkta?), men trots det fattar jag hur UNDERBART det måste vara med öppen spis. Helt sant det där om att elda för själen. Och det är värt hur mycket som helst ju. Bokhyllan och sideboarden och allting var ju jättefint!!!!

Uppdraget utfört med bravur, gumman!!!

Kram, Rana

Kajsa sa...

Petra: Tack! Jag saknar badkar även en varm dag som den här... ,-)

Jessika: Tack detsamma, såg dina bilder och wow vilket fönster!

Rana: Tack tack. Ja en öppen spis är underbar inte bara för värmen. Ännu mer för själen tror jag.