torsdag 20 mars 2008

Hon är tillbaka!


Äntligen har k.d. lang släppt en ny skiva. Som jag har väntat.

Har ni lyssnat på hennes musik? Hon är en av världens bästa sångerskor, med en röst som är obevekligt stark och på samma gång smeksam och mystisk. Musiken är drömsk, lätt countryinfluerad och tidlös, av singer-songwriterkaraktär. Inte riktigt min tékopp i vanliga fall (jag vill ha mer ös!), men det här är ju så bra.

Jag och maken såg hennes konsert på Cirkus hösten 2004, och jag får fortfarande gåshud när jag tänker på det. Lokalen kokade, jag har aldrig varit med om en så hänförd publik. Om hon sjunger bra på skiva, så är det inget - jag säger inget - emot hur det var att se henne live. Goddamn! Det var mitt livs bästa konsertupplevelse. Och då har jag ändå en ordentlig radda konserter och festivaler under bältet.

Här kan du lyssna:
Constant craving, hennes hit från 1992
Och här sjunger hon Crying, live 2005

(Bilden lånade jag från ginza.se)

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Den kommer att inhandlas. Hon är grym!

Kajsa sa...

Anna: Grym var ordet!