lördag 1 mars 2008

Och så veckans inte-så-husliga

Nu när jag fått er att tro att jag är riktigt härligt huslig, så är det bäst att jag erkänner: Jag brände vid veckans omgång müsli härom kvällen. Jag märkte inte ens att det började lukta bränt förrän maken kom nedrusande från övervåningen och slet ut eländet ur ugnen.

Så går det när man glömmer sätta äggklockan och fastnar framför "Du är vad du äter" (varför?) i ren chock över att lillasyster somnat redan klockan åtta. Jag borde verkligen ägnat den oväntade och välkomna egentiden åt annat än att förfasas över Anna Skippers blandning av hurtighet och översittarfasoner, men jag orkade bara inte.

Förresten, är det bara jag som tycker att fru Skipper ser betydligt äldre ut än de snart 40 hon tydligen är? Inte för att det spelar någon som helst roll. Men jag undrar ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, det är inte bara du. Diskussion ägde rum på Allt för Föräldrar häromdagen om precis detta faktum. Så du är definitivt inte ensam! Men du lurar ingen, du är allt ganska huslig. Tack för gofika idag! Här ligger oxfilén och väntar på att bli stekt och klyftpotatisen är i ugnen... Inte så avancerat kanske. Men gott!

Kajsa sa...

Målle: Vassego! Maken är glad så han studsar över jackan. Här blev det hämtthai, inte läge för kulinariska utsvävningar när det spacklas och målas i vardagsrummet.

Anna sa...

Du bloggade för lite, så jag tvingades baka... :o)
Anna & Fanny stod för receptet även för mig!

Och på tal om Skipper: jag är hänsynslös, jag hade sagt 50!

Kajsa sa...

Anna: Anna & Fanny är hjältar när det gäller bakning! Skönt att jag inte är ensam vad gäller Skipper. Nog ÄR hon närmare 50!