söndag 2 mars 2008

Du fattas mig

Sticker ned handen i fickan på Tierra-jackan jag fått efter mamma. Där finns ett paket pappersnäsdukar och en vackert textad inköpslista, på baksidan av en konsertbiljett med Jojje Wadenius band. Ett spår efter mamma.

Chilifrukt, röd paprika och kikärter - till veckomatsedeln säkert.
Falukorv, blodpudding och pyttipanna - barnbarnen skulle nog komma på besök.
Blutsaft - sjukdomen och cellgifterna tog hårt på kroppen och järnvärdena sjönk.

Nu är det sju månader sedan hon gick bort. Älskade mamma. Du fattas mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Något så alldeles otroligt mycket fattas hon.

Peace in mind sa...

Jag kan känna din saknad så starkt i det du skriver. Kram...

Kajsa sa...

Målle: Mmm. Och snart är det vitsippetid. Mammas blommor.

Anna: Stort tack för din kram - den värmer.

Anna sa...

Jag kan inte ens föreställa mig livet utan mamma, och du trycker lätt och så fint på precis rätt ställe. Så jag gråter.

Gråter för att det är de små sakerna som gör människan, för att de är så viktiga att värna om och minnas.

Kajsa sa...

Anna: nej, jag kan inte heller föreställa mig livet utan mamma, fortfarande. Det är helt totalt galet overkligt FEL att hon inte finns här.