måndag 31 mars 2008

Familjens att göra den här veckan

  • Sälja mammakläder
  • Sortera urvuxna barnkläder check
  • Se till att äntligen sälja den gamla skruttiga bilen check
  • Frosta av frysen
  • Bjuda in till lillasysters namnfest check (d v s vi har skjutit fram namnfesten)
  • Sätta upp tavellister i hallen på övervåningen
  • Storhandla check
  • Sätta upp golvlister i vardagsrummet
  • Åka till tippen med en massa gammalt skräp check
  • Boka in några trivsamma lunchdejter check
  • Gå till BVC och väga in lillasyster check

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Lustigt! Jag skrev en lång "att göra lista" igår hemma jag med ;)
Är det vårsolen tro som gör en extra "städvillig"

Kajsa sa...

Jessika: Solen kanske höjer energinivåerna? De kan behövas - nu ska jag åka och storhandla.

Anna sa...

Snälla, berätta för mig på söndag att ni inte hann med allt. Annars kommer jag att bryta ihop.

:o)

Kajsa sa...

Anna: Du. Jag lovar. Listan kom till efter ett frustrerat "när-ska-vi-hinna-med-allt-gräl" här i familjen. Jag kände ett behov av att sätta grejerna på pränt, inte minst för att slippa ha dem i huvudet. Det är överfullt hela tiden, just nu känns det inte som det får plats en enda bokstav till.

Åretruntparadiset sa...

Nu vet jag att det här inte kommer från rätt person, men prioritera baby, prioritera. Sol på näsan är också viktigt.