måndag 10 mars 2008

Inte särskilt muntert

Tittar tillbaka på de senaste veckornas lästa: Bitterfittan. Mig äger ingen. Smuts. Flyga drake. Den hemlige kocken. Bra böcker, men inget feel-good direkt.

Nu läser jag Tusen strålande solar om utsatta kvinnor i Afghanistan. Sen väntar Inga fler dagar inom parentes, prästen Annica Borgs skildring av faderns bortgång i cancer. På sängbordet ligger också Stundande natten, om en man som är döende i cancer.

Nejmen hörni, så här kan vi faktiskt inte ha det! Någon som kan föreslå en glad, upplyftande och positiv bok?

6 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Nä.

Anna sa...

Tänka, tänka... Eh, nej.

Sara sa...

Jamen läs den där ofarliga som jag läste. Tjejfilmen. Jane Austen-klubben. Den passade mig bra när jag behövde en försiktig bok!

Kajsa sa...

Målle: Nähä...

Anna: Nähä...

Sara: Tack! Den får det bli. Finns den i pocket, tror du?

Sara sa...

Igår när jag storhandlade TROR JAG att jag såg att den följde med tidningen Tara, i pocketversion. Värt att kolla upp om det är så!? (Kan ha varit en annan tidning. Kan ha varit en annan bok!)

Själv läste jag den i hårda pärmar. Bibliotekets. :)

Kajsa sa...

Sara: Bibliotekets pärmar är utmärkta! Glömmer bort biblioteket mellan varven men gillar verkligen att låna. Både till mig och till barnen. Ska söka och se om den finns på vår lokala filial.
Tara är ett annat bra alternativ, ska kolla upp det. Även om jag FAKTISKT inte tillhör målgruppen än. Men snart... ;-)